I analyze and I verify and I quantify enough
나는 충분히 분석하고, 확인하고, 측량해 왔지

one hundred percentile
100% 정확하게 말이야

no errors, no miss
오류도 없고, 실수도 없지

I synchronize and I specialize and I classify so much
나는 너무나 많이 동기화하고, 상세화하고, 분류해 왔지

don't worry 'bout dreaming
꿈 꾸는 것을 두려워하지도 않아

because I don't sleep
왜냐하면 난 잠들지 않거든

I wish I could at least 30 percent
적어도 30퍼센트만이라도,

maybe 50 for pleasure
50퍼센트라면 더 기쁘겠어

then skip all the rest
그럼 나머지 전부는 넘거버려도 될 텐데

if I only was more human
만약 내가 조금 더 인간다웠다면

I would count every single second the rest of my life
나는 내 남은 삶의 1초 1초를 헤아릴 수 있을 텐데

if I just could be more human
내가 조금만 더 인간다울 수 있었다면

I'd have so many little babies and maybe a wife
아이들을 많이 낳고 아내를 얻을 지도 모를 텐데

I'd roll around the mud
나는 진흙 위를 뒹굴며

and have lots of fun
재미있게 놀았겠지

then when I was done
그게 끝나고 나면

build bubblebath towers and swim in the tub
비누거품 탑을 쌓고서는 욕조 안에서 수영을 하겠지

sand castles on the beach
해변에서 모래성을 쌓고

frolic in the sea
바다에서 뛰어 놀다

get a broken knee
무릎이 깨질 수도 있을 테고

be scared of the dark and I'd sing out of key
어둠을 무서워하고 음정도 맞지 않는 노래를 부르겠지

curse when I lost a fight
싸움에 지고서는 악담을 퍼붓다

kiss and reunite
입을 맞추며 화해하고

scratch a spider bite
거미한테 물린 곳을 긁고

be happy with wrinkles I got when I smiled
웃느라 생긴 주름들에 행복해하겠지

pet kittens 'til they purred
새끼고양이들이 가르랑댈 때까지 쓰다듬어 주고

maybe keep a bird
어쩌면 새를 기를지도 모르고

always keep my word
내가 한 말들은 언제나 지킬 거야

I'd cry at sad movies
슬픈 영화를 보면서 울고

I'd laugh til it hurt
배가 아플 때까지 웃을 거야

I'd buy a big bike
큰 자전거를 사서는

and ride by the lake
호수 옆을 따라 달릴 수도 있고

and I'd have lots of friends
많은 친구들을 사귀어서는

and I'd stay out 'til late
늦게까지 나가 놀 수도 있겠지

if I could just be more human
내가 조금만 더 인간다울 수 있었다면

I would see every little thing with a gleam in my eye
아무리 작은 것들이라도 눈을 반짝이며 볼 수 있었을 텐데

if only I was more human
만약 내가 조금 더 인간다웠다면

I'd embrace every single feeling that came in my life
내 삶에서 느끼는 감정 하나 하나를 끌어안을 수도 있을 텐데

would I care and be forgiving?
내가 걱정하고 용서할 수 있을까?

would I be sentimental and would I feel loneliness?
내가 감상적이거나 외로움을 느낄 수 있을까?

would I doubt and have misgivings?
내가 의심하거나 불안을 느낄 수 있을까?

would I cause someone sorrow, too?
또는 내가 누군가를 슬프게 할 수 있을까?

would I know what to do?
내가 뭘 해야 할 지 알 수 있을까?

will I cry when it's all over?
모든 것이 끝났을 때 난 울 수 있을까?

when I die will I see heaven?
내가 죽는다면 천국을 볼 수 있을까?